Termo Isı olarak, pandemi etkisi ülkemiz sınırları dışındayken tüm önlemlerimizi aldık. Mart ayında ülkemizde ilk vaka açıklandığı zaman, bayilerimize tedarik noktasında yılsonuna kadar sıkıntı yaşanmayacağını ilettik. Stok ve hammadde konusunda pandemi sürecine en hazır olan nadir firmalardan birisi de biz olduk. Bayilerimize, tedarikçilerimize verdiğimiz tüm taahhütleri zerre kadar sapma olmadan yerine getirdik. Mart - nisan ayı yani pandemi sürecinin sektörde en kaotik olduğu dönemde bir yavaşlama olduysa da mayıs ayı dahil sonraki süreçte, geçmiş yıllardaki aynı dönem satışlarının üzerinde kapanışlar yaptık.
Direkt irtibatlı olduğumuz inşaat pazarı 2019 yılında %13 küçülme yaşadı. Bu ısıtma pazarını da etkiledi. 2020 yılında inşaat pazarında %1-%2 gibi bir büyüme öngörülmesine rağmen, ısıtma pazarında özellikle değişim pazarıyla beraber %10 ve üstü bir büyüme -özellikle 6. aydan sonraki ivmeye bakarsak- çok iddialı olmaz kanaatindeyim. Özellikle kurum projelerinin aktif hale gelmesi ve yeni ihalelerin açılmasıyla Türkiye ekonomisinin lokomotifi konumundaki inşaat sektörünün, 2019 yılında yaşanılan kaybı telafi edeceğini düşünüyorum… Termo Isı çatısı altındaki Ecostar markasıyla 50 yılı aşkın tecrübe, sağlam finansal altyapı ve güçlü teknik bilgi birikimiyle, son beş yılda pazara sunduğumuz diğer markamız Ecodense ile de yoğuşmalı ısıtma pazarında yerimizi aldık. Üretimini yaptığımız yakıcı sınıfı ürünlerimizden Ecostar markalı brülörlerimiz yıllarca sektörde lider üretici pozisyonunda. Bu pozisyonumuzu korumanın yanında, ürünlerimizdeki gelişim, değişim ve verimliliğe esas yenilikler durmaksızın devam ediyor. Özellikle son dönemlerde inşaat pazarındaki finansal kararsızlığın yanında 2020 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sürecinde, her iki markamızı ayakta tutan, güçlendiren ve büyüme eğrimizin pozitif yönlü olduğu faktörlere kısaca değinmek isterim; Kalite, standart, verimlilik, hizmet ve lojistik esas olmak üzere daha birçok avantajımızın olduğu yurt dışı muadil ithal ürünlerin aksine, devam eden projelere taahhütlerimizi zerre sapma olmadan yerine getirdik. Pandemi etkisi ülkemize ulaşmadan, yılı kapatabilecek hammadde stoklarını planladık. Tedariklerimizi kur dengesizliğine rağmen eksiksiz yaptık. Ülke içindeki güçlü, etkin ve geniş kapasite aralığında stoklu dağıtıcı bayilerimizle beraber bu süreci hasarsız atlatıp büyüme eğrisini ilk 6 aylık dönemde pozitife döndürdük. Beraber büyüdük. Brülör, yer tipi ve duvar tipi yoğuşmalı kazan pazarında sahayı yönlendiren, etkin yöneten, bayilerimizi stoksuz bırakmayan, sürdürülebilir kanal yönetimi… Tüm unsurlar dikkate alınarak sektörde oluşan negatif yönlü hareketi her iki markamız için pozitife döndürmenin haklı gururunu yaşıyoruz. Bu anlamda tüm tedarikçi bayilerimize, proje ortalarımıza teşekkürü borç biliriz. Brülör olarak Ecostar markası sadece domestik grupta min. 200 kW, max. 12.000 kW toplam 27 farklı kapasiteye kadar, gaz, fuel oil, motorin yakıt ile beraber bunların kombinelerine sahip olan tek markayız. Düşük NOX ve CO salınımlı yeni seri ürünlerimiz var (LOW NOX, FGR). En son Sodex fuarında sergilediğimiz bu grupta çok olumlu tepkiler aldık. İthal ürünlerden birçok faktörde çok önde olduğumuz net olarak ifade edebilirim. Yoğuşma pazarına sunduğumuz Ecodense markamız ile de birçok ilklere imza attık. Duvar tipi alüminyum alaşımlı spiral kanatçıklı eşanjörlü yoğuşmalı kazanlarının 65 kW—150 kW aralığı 6 faklı kapasiteye, çelik eşanjörlü duvar tipi 45 kW-145 kW aralığı 6 farklı kapasiteye ulaştık. Birden fazla yoğuşmalı cihazın, kontrol modülü aracılığı ile birbirine bağlanarak çalışmasına kaskad sistem deniliyor. Ancak tek cihaz olduğu zaman, kaskad sistemde kullanılan kontrol panosunu kullanmak durumunda kalıyorduk. Bu sebeple biz artık tek cihaz kullanılan yerlere başka bir kartla sadece tekli sistem olacak başka bir model yaptık. Bu serinin adı: WT-S ONE 35,45,55 ve 65 kW olmak üzere 4 farklı kapasite. Ayrıca boylerli entegre sistemleri de mevcut. Bunun yanında yer tipi yoğuşmalı kazan grubunda 200 kW-3200 kW aralığında toplam 19 farklı kapasiteye sahibiz. Bu kısa zaman aralığında tip ve kapasite olarak bu kadar geniş skalaya sahip çok az marka vardır. Biz bunu 5 yılda başardık.
Isıtma pazarında biz yıllarca merkezi sistem ürün üretimi ve gelişimi tarafında olduk hep. Bu tarzımızdan sapma olacağını düşünmüyorum. Verimlilik, çevre dostu ürünler ve geleceğimize olan sorumluluk boyutunda bakarsak ısıtma pazarında biz mevcut bireysel ürün kullanımını, ne derece merkezi sisteme kaydırabiliriz bunun mücadelesini vermeye tüm dirençlere rağmen devam etmeye çalışıyoruz. Türkiye ısıtma pazarı bakıldığı zaman cezbedici bir pazar. Merkezi sistemde yeni yatırımlarla beraber pazarda %10 gibi bir büyüme öngörüyoruz. Bizim bu pazardan yoğuşmalı grup için hedefimiz %15 pay. 2019 yılında beş yıllık markamız Ecodense ile yoğuşmalı kazan pazarında %8 gibi bir paya ulaştığımızı da hatırlatmak isterim. Yer tipi konvansiyonel kazanların kullanımı yoğuşmalı kazan tarafına kaydığı için brülör pazarında sınırlı bir küçülme öngörüyoruz. Ancak bu pazardaki lider pozisyonumuz Ecostar markasıyla devam edecek. Tabi yukarıda bahsettiğim gibi sürdürülebilir bayii yapılanmasını tamamlamış her iki markamız için bu yıl hedefe ulaşmak istiyoruz ve şu an hedeflerimiz doğrultusunda ilerlediğimizi belirtebilirim.”